Plura

Nu har Plura flyttat in! Det har vart fullt upp, vi hämta henne den 6 aug och dagen där på åkte vi till veterinären för vaccinering och kastrering. Första dagarna fick Plura bo i sovrummet, ville ju inte att de skulle ryka ihop när hon va nyopererad. Men efter några dagar fick hon sniffa runt i resten av lägenheten och bekanta sig med Pella.

Pella och Plura har inte blivit bästa vänner ännu men de har inte heller vart några större bråk eller slagsmål. Fast Pella undrar nog va det va för vits med att släpa in en mager, jamande katt som dessutom äter allt hon kommer över.

Våran kille bestämmde ju Pluras namn redan när hon va här och hälsa på i mars förra året så det va liksom givet att hon skulle heta så. Jag tror absolut att det va meningen att denna lilla kisse skulle bli vår. Jag undrade ibland vad som hade hänt med henne och vart hon tagit vägen när jag inte såg henne någe mer efter att den förra ägaren hade vart här och frågat om vi sett kissen igen för hon hade försvunnit ännu en gång.
Och sen helt plötsligt en dag ser jag henne på blocket! Då va jag ju bara tvungen att hjälpa lillakatt.
 
Efter ungefär 3 veckor här känner man inte hennes ryggrad lika tydligt och höftbenen känns inte heller som att de ska ploppa ut genom skinnet vilken sekund som hellst. P Hon har hittat favoritplats att sova på vet att om man blir borstad får man godis.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0